TrimGel - Vermager 5 kg per week met Trimgel
meest bekeken links
Gratis Calorietabel tip
Bereken je BMI
Meer afslanktips
Bij favorieten

Snel Afvallen
Weight Watchers
Weight Watchers
nu € 29,95 korting
Alli Orlistat
Alli Orlistat

Het revolutionaire nieuwe afslankmiddel, zonder dokters-voorschrift nu te koop bij Dokteronline

Multiplayer Bingo lot

Bingo spelen & chatten bij Bingootje.com

De leukste Games

Gratis Spellen!
Body Mass Indicator (BMI)
De Body Mass Indicator oftewel BMI, is een medisch erkende en veelgebruikte methode om onder- of overgewicht te berekenen.

Je BMI wordt als volgt berekend:

BMI =   Lichaamsgewicht [in kg]
-----------------------------------
(Lichaamslengte [in m])2

Wat is mijn BMI?
Bereken aan de hand van de Body Mass Index het normale en gewenste lichaamsgewicht voor de door jou opgegeven lengte.
Vul je gegevens in en klik dan op de button Bereken BMI om het resultaat te bekijken. Meer weten? Kijk dan ook bij de veelgestelde vragen voor meer informatie.

Je lengte in cm.
Je gewicht in kg.
Geslacht
vrouw man

Veel gestelde vragen
1. Wat is de Body Mass Index (BMI)?
2. Geeft de BMI aan wat algemeen als ideaal wordt aanvaard?
3. Wat betekent het als de BMI-waarde onder de 20 is?
4. Wat betekent het als de BMI-waarde boven de 25 is?
5. Wat moet men doen als de BMI-waarde te laag of te hoog is?
6. Wat moet men doen als de BMI-waarde erg veel afwijkt?

1. Wat is de Body Mass Index (BMI)?
De Body Mass Index of kortweg BMI is een rekenmethode om het lichaamsgewicht te indexeren. Naast de BMI bestaan er andere rekenmethoden ter indexering, maar de BMI wordt veelal als uitgangspunt gebruikt door medici, gezondheidsconsulenten en verzekeraars.

berekenen | veelgestelde vragen

2. Geeft de BMI aan wat algemeen als ideaal wordt aanvaard?
Nee, de BMI geeft een waarde op die kan indiceren of men een normaal of afwijkend gewicht heeft. Indien de waarde tussen de 20 en 25 ligt dan spreekt men over een normaal gewicht. De BMI hanteert een ruime marge. Het geeft geen idealen weer en bepaalt evenmin of men gezond of aantrekkelijk is. Het is een hulpmiddel om te bepalen wanneer een afwijkend lichaamsgewicht gezondheidsproblemen oplevert.

berekenen | veelgestelde vragen

3. Wat betekent het als de BMI-waarde onder de 20 is?
Dit kan duiden op ondergewicht, een te laag lichaamsgewicht in verhouding tot de lichaamslengte. Voor een juiste interpretatie van de BMI-waarde dient men een deskundige te raadplegen.

berekenen | veelgestelde vragen

4. Wat betekent het als de BMI-waarde boven de 25 is?
Dit kan duiden op overgewicht, een te hoog lichaamsgewicht in verhouding tot de lichaamslengte. Voor een juiste interpretatie van de BMI-waarde dient men een deskundige te raadplegen.

berekenen | veelgestelde vragen

5. Wat moet men doen als de BMI-waarde te laag of te hoog is?
Een te laag of een te hoog gewicht in verhouding tot de lichaamslengte kan tot gezondheisproblemen lijden. Raadpleeg altijd uw huisarts bij gezondheidsproblemen. Een onder- of overgewicht betekent niet per definitie een slechte gezondheid. De lichamelijke conditie speelt hierin een grote rol.

berekenen | veelgestelde vragen

6. Wat moet men doen als de BMI-waarde erg veel afwijkt?
Een ernstig onder- of overgewicht kan zeer schadelijk zijn voor de gezondheid. Er kunnen veel oorzaken aan ten grondslag liggen. Het is belangrijk dat voor deze gewichtsproblemen gedegen en professionele hulp wordt ingeschakeld. Een BMI-waarde boven de 30 wordt aangeduid als schadelijk, boven de 40 zelfs als dodelijk. Voor een juiste interpretatie van de BMI-waarde en voor uitleg over de oorzaken dient men een deskundige te raadplegen.

berekenen | veelgestelde vragen

Speel bingo bij Bingootje.nl

10 Afslanktips
Begin met een goed ontbijt!! Na 2 tot 3 uur eet je weer (een stuk fruit telt ook voor een maaltijd). Hierdoor gaat de stofwisseling omhoog. Als je stofwisseling omhoog gaat, zul je veel meer vet verbranden. Eet zo'n 5 tot 6 maaltijden per dag.

Vind je het moeilijk om deze 5-6 maaltijden naar binnen te krijgen, neem dan een keer per dag een goede maaltijd- vervanger.

Drink minstens 2 liter water per dag, liever nog meer. Zo worden afvalstoffen constant afgevoerd. Een goede manier om voldoende te drinken is na elk bezoek aan het toilet een glas water te drinken (250 ml.) Wanneer je jezelf hieraan went kun je niet meer vergeten te drinken.

Het eerste half uur na de training is het lichaam nog bezig met vet verbranden, begin dus een half uur na de training aan de volgende maaltijd.

Eet genoeg groente en fruit! Lukt het niet om voldoende hiervan te eten, gebruik dan multivitaminen en multi- mineralen als noodzakelijke aanvulling op je voeding.

Zorg dat de laatste maaltijd van de dag niet later is dan om 19.00 uur. Het lichaam gaat veel minder verbranden naarmate de avond vordert. Heb je na 19.00 uur toch honger eet dan iets waar alleen eiwitten in zitten bijv. magere kwark.

Koolhydraten leveren veel energie! Je hebt ze overdag harder nodig dan 's avonds. Beperk dus de koolhydraten- inname na het middageten.

Gebruik een goede fatburner Fatburners zorgen voor meer energie, ze zijn eenvoudig in te nemen en geven de vetverbranding een enorme boost.

Vermijd junkfood. Gezond eten kan heel lekker zijn.

Las één keer in de week een lekker-eten-dag in, gun jezelf op die dag - in aangepaste porties uiteraard - waar je trek in hebt. Het is een beloning voor zes dagen lang je best doen en geeft extra energie voor de volgende zes dagen.


Partners: Beknibbel Gratis Producten | Leuke Spelletjes | Geen Cent te Makken | Bingootje.nl

DieetPlaza Afslankproducten & Dieettips - © 2004-2015
Lees ook de disclaimer